Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού

Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)

Σχολική Μονάδα:ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ - 2001050

Σχολικό Έτος:2023 - 2024

Ημερομηνία Εξαγωγής: 22/06/2024

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το Εσπερινό Γυμνάσιο Ιωαννίνων ανήκει στη Δ.Δ.Ε. του νομού Ιωαννίνων της Περιφέρειας Ηπείρου. Το σχολείο συστεγάζεται με το 4ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων (ημερήσιο), στη διεύθυνση Μιχαήλ Αγγέλου 55, Ιωάννινα 453 33. Ο αριθμός των εγγεγραμμένων μαθητών/μαθητριών είναι 23 (εικοσι τρεις).

Στο σχολείο υπηρετούν, πέραν του Διευθυντή, επτά (07) εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, τέσσερις (04) με οργανική θέση και τρεις (03) με συμπλήρωση ωραρίου.Επίσης εργάζεται με σύμβαση μία (01) καθαρίστρια. Για την οικονομική διαχείριση υπεύθυνο είναι το 4οΓυμνάσιο Ιωαννίνων.

Στη σχολική μονάδα υπάρχουν ιδρυμένα Τμήματα Ένταξης, στα οποία έχει τοποθετηθεί οργανικά ένας φιλόλογος καθηγητής από το σχολικό έτος 2004-2005, τα οποία δεν λειτουργούν από τον Ιανουάριο του 2012.

Το μαθητικό δυναμικό στην πλειοψηφία του είναι ενήλικο, αποτελούμενο από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες

(ημεδαπούς μαθητές/-τριες, μαθητές/-τριες με μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο και μαθητές Ρομά).

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

(Αξιολόγηση: 4)

Υπό την καθοδήγηση του Ενδοσχολικού Συντονιστή το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στη διδασκαλία επιδίωξε να ενισχύσει τον ψηφιακό γραμματισμό του μαθητικού δυναμικού και να ενισχύσει τα κίνητρα για μάθηση. Παράλληλα, χρησιμοποιήθηκε η βιωματική μάθηση ως μέθοδος προσέγγισης


της γνώσης και διαφοροποιημένη διδασκαλία. Ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός της ύλης οργανώθηκε με βάση τους στόχους, το χρονικό πλαίσιο και το συγκεκριμένο μαθητικό δυναμικό, ώστε να υλοποιηθούν κατά το μέγιστο δυνατό οι στόχοι του Προγράμματος Σπουδών.

Ενθαρρύνθηκε η ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών μέσω της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου διδασκαλίας, η διατύπωση των προβληματισμών και η υποστήριξη των προσωπικών απόψεων με επιχειρήματα.

Πραγματοποιήθηκαν οι εξής διδακτικές επισκέψεις στο πλαίσιο των μαθημάτων της Λογοτεχνίας, της Ιστορίας και της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής: επίσκεψη στην έκθεση «Photometria», επίσκεψη στη Δημοτική Πινακοθήκη στην έκθεση «Μια συνηθισμένη μέρα...», επίσκεψη στην έκθεση του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Ιωαννιτών «Δία, μ’ ακούς;» με θέμα τον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης, επίσκεψη στην έκθεση

της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων «Στα υπόγεια της Ζωσιμαίας Σχολής. Ενας άγνωστος χώρος κράτησης στα κατοχικά Γιάννενα», επίσκεψη και ξενάγηση στο κάστρο των Ιωαννίνων, επίσκεψη στον πολιτιστικό πολυχώρο Δ. Χατζής για παρακολούθηση παρουσίασης για την τεχνητή νοημοσύνη από τον Όμιλο Πολιτικού και Κοινωνικού Προβληματισμού Ιωαννίνων.

Για την καλλιέργια της φιλαναγνωσίας, στο πλαίσιο του μαθήματος της λογοτεχνίας, δημιουργήθηκε σχολική βιβλιοθήκη, με βιβλία μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών.

Έγιναν οι προβλεπόμενες σχολικές γιορτές και Δράσεις για την ημέρα Φιλοζωίας, την ημέρα Ολοκαυτώματος, την ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, την ημέρα για τα άτομα ΑΜΕΑ.

Υλοποιήθηκαν τρία προγράμματα: ένα περιβαλλοντικό με θέμα το νερό, ένα πολιτιστικό με θέμα το νησί των Ιωαννίνων και ένα αγωγής σταδιοδρομίας με θέμα τη σύνταξη βιογραφικού σημειώματος. Στο πλαίσιο των προγραμμάτων προσκλήθηκε το ΚΕΠΕΑ Πραμάντων και πραγματοποίησε Δράσεις.

Η αξιολόγηση του μαθητικού δυναμικού έγινε σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, με έμφαση στη διαμορφωτική αξιολόγηση, ενώ έγινε προσπάθεια δημιουργίας portfolio των μαθητών/τριών.

Σχολική διαρροή - φοίτηση

(Αξιολόγηση: 4)

Με στόχο την αύξηση του αριθμού του μαθητικού δυναμικού του σχολείου ο Διευθυντής ήρθε σε επικοινωνία με πρωινά σχολεία της πόλης, τους/τις εγγεγραμμένους/ες μαθητές/τριες του σχολείου μας και το Εργατικό Κέντρο της πόλης για εντοπισμό μαθητών/τριών που απουσιάζουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς από τα πρωινά σχολεία. Επίσης, αναζητήθηκαν άτομα που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ενώ το επιθυμούσαν. Για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκε και ενημερωτική αφίσα που διανεμήθηκε σε υπηρεσίες και

φορείς της πόλης. Στη συνέχεια, έγινε ενημέρωση των ενδιαφερόμενων για την ύπαρξη και λειτουργία του Εσπερινού Γυμνασίου Ιωαννίνων, για τη δυνατότητα συνέχισης της φοίτησής τους στο σχολείο και τα πλεονεκτήματα απόκτησης του απολυτηρίου Γυμνασίου.

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς έγινε ειδική ενημέρωση στους/στις μαθητές /τριες για το σύνολο και τα όρια των απουσιών. Παράλληλα, οι Υπεύθυνοι/ες Εκπαιδευτικοί των Τμημάτων παρακολουθούσαν στενά τη φοίτηση του μαθητικού δυναμικού, ενημέρωναν συστηματικά τους/τις μαθητές/τριες για τον αριθμό των απουσιών, ενώ η Διεύθυνση του σχολείου πραγματοποίησε ενημερωτικές συναντήσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα για τους γονείς/κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών.

Οι εγγραφές στο σχολείο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα και λειτούργησαν και οι τρεις τάξεις του σχολείου. Επίσης, η φοίτηση των 2/3 των φοιτώντων μαθητών/τριών κρίθηκε επαρκής. Για την ενίσχυση των κινήτρων για συνέχιση της φοίτησης του μαθητικού δυναμικού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έγινε παρουσίαση του Εσπερινού Γενικού Λυκείου, του Εσπερινού ΕΠΑΛ από τα αντίστοιχα


σχολεία. Όσοι/ες μαθητές/τριες της Γ’ τάξης απολύθηκαν, εγγράφηκαν στο λύκειο (γενικό ή επαγγελματικό).

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

(Αξιολόγηση: 4)

Στο σχολείο μέσω τουθεσμού των Μαθητικών Συμβουλίων επιδιώκεται ο διάλογος, η ανάπτυξη σχέσης αλληλοσεβασμού μεταξύ των μαθητών/τριών, ώστε να αποφεύγονται τα μεμονωμένα περιστατικά αποκλίνουσας παραβατικής συμπεριφοράς εντός σχολείου ή περιστατικά σχολικού εκφοβισμού (bulling).

Με εργαλεία την παρατήρηση και τη συνέντευξη, οι Υπεύθυνοι των Τμημάτων σε συνεργασία με τη Σύμβουλο Σχολικής Ζωής της σχολικής μονάδας, έδωσαν έμφαση στην καλλιέργεια των διαπροσωπικών σχέσεων του μαθητικού δυναμικού. Προς αυτήν την κατεύθυνση πραγματοποιήθηκαν σχολικές γιορτές για τα Χριστούγεννα,τις Απόκριες και το Πάσχα αλλά και δράσεις του σχολείου.

Έγιναν οι προβλεπόμενες δράσεις για τον σχολικό εκφοβισμό και την ψυχική υγεία δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές/τριες να εκφράσουν προβληματισμούς και απορίες για τις μεταξύ τους σχέσεις.

Τέλος, στους προβλεπόμενους από το νόμο σχολικούς περιπάτους δόθηκε η δυνατότητα στο μαθητικό δυναμικό να συσφίξει περαιτέρω τις σχέσεις του.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

(Αξιολόγηση: 4)

Με εργαλείο τη συνέντευξη το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου σε συνεργασία με τη Σύμβουλο Σχολικής Ζωής προσέγγισε εξατομικευμένα τον/την κάθε μαθητή/τρια και διαχειρίστηκε προβλήματα που προέκυψαν με ευαισθησία και διακριτικότητα με στόχο την ατομική τους εξέλιξη. Επίσης, δημιουργήθηκε ομάδα Viber της σχολικής κοινότητας. Τέλος, την ημέρα σχολικού αθλητισμού εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες έπαιξαν αγώνα μπάσκετ.

Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

(Αξιολόγηση: 4)

Κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς (Οκτώβρης) πραγματοποιήθηκε συνάντηση γνωριμίας σχολείου- οικογενειών κατά την οποία οι γονείς ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του σχολείου. Δόθηκε απαντητικό φυλλάδιο για τη διερεύνηση των ιδιαίτερων συνθηκών των μαθητριών/τών που επηρεάζουν τις μαθησιακές και παιδαγωγικές διαδικασίες.

Ορίστηκαν και πραγματοποιήθηκαν τακτικές συναντήσεις από το σχολείο με τους γονείς/κηδεμόνες (μετά τις σχολικές γιορτές της 28ης Οκτωβρίου, της 21ης Φεβρουαρίου και της 25ης Μαρτίου) για ενημέρωση σχετικά με


τη μαθησιακή πορεία και τη φοίτηση των μαθητών/τριών. Παράλληλα υπήρξε καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους επικοινωνία τηλεφωνική και δια ζώσης με τους γονείς/κηδεμόνες για τρέχοντα θέματα. Και στις δύο περιπτώσεις χρησιμοποιήθηκε από την ομάδα Δράσης ως ερευνητικό εργαλείο η συνέντευξη.

Τον Οκτώβρη οργανώθηκε από τους γονείς/κηδεμόνες και το σχολείο η τελετή βράβευσης μαθητών/τριών για το σχολικό έτος 2022-2023 και τον Δεκέμβρη η γιορτή των Χριστουγέννων.

Τον Φεβρουάριο δόθηκε ερωτηματολόγιο ενδιάμεσης αξιολόγησης-ανατροφοδότησης.

Τον Μάιο οργανώθηκε από το σχολείο και τους γονείς/κηδεμόνες η ετήσια ημερήσια εκδρομή-η οποία δεν πραγματοποιήθηκε λόγω κακοκαιρίας- και δόθηκε το ερωτηματολόγιο για την τελική αξιολόγηση.

Οι γονείς/κηδεμόνες ανταποκρίθηκαν θετικά και συνεργάστηκαν με το σχολείο. Σύμφωνα με το ερωτηματολόγιο της τελικής αξιολόγησης η Δράση είχε οφέλη για τις/τους μαθήτριες/τές. Βοήθησε στη φοίτηση, σε θετική εκπαιδευτική πορεία και στην κατανόηση της λειτουργίας του σχολείου.

Θετικά σημεία

Η επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών κρίνεται επαρκής και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σχολείου. Η πολυετής εμπειρία και τα αυξημένα προσόντα των εκπαιδευτικών του σχολείου αποτελούν πλεονέκτηματα για την αντιμετώπιση των ιδιαιτεροτήτων και αναγκών ενός Εσπερινού Γυμνασίου. Η άψογη συνεργασία μεταξύ τους και η υποδειγματική αξιοποίηση του καθενός από τη Διεύθυνση στις διάφορες εργασίες και εκδηλώσεις του σχολείου, ανάλογα με τις γνώσεις και την εμπειρία, αποτελούν το εχέγγυο για την αντιμετώπιση των ιδιαιτεροτήτων ενός Εσπερινού Γυμνασίου και κατ’ επέκταση για την εύρυθμη λειτουργία του.

Οι διαθέσιμοι χώροι του σχολείου (αίθουσες, εργαστήρια Φυσικής-Χημείας και Πληροφορικής) αξιοποιούνται κατά το μέγιστο δυνατό για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης. Το σχολείο λαμβάνει μέτρα για την ασφάλεια και την προστασία των μαθητών. Οι διδακτικές μέθοδοι και τα μέσα διδασκαλίας που αξιοποιούνται είναι ποικιλόμορφα, ανάλογα με το αντικείμενο διδασκαλίας. Ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός της ύλης οργανώνονται από τον Ενδοσχολικό Συντονιστή με βάση τους στόχους, το χρονικό πλαίσιο και το συγκεκριμένο μαθητικό δυναμικό, ώστε να υλοποιηθούν κατά το μέγιστο δυνατό οι στόχοι του Προγράμματος Σπουδών. Οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν τα διαθέσιμα εποπτικά μέσα και με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών καταβάλλεται προσπάθεια για υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας. Ενθαρρύνεται η ενεργή συμμετοχή των μαθητριών/ών, η διατύπωση των προβληματισμών και η υποστήριξη των προσωπικών τους απόψεων με επιχειρήματα.

Δίνεται έμφαση στη θετική ενίσχυση των μαθητριών/ών και την επικοινωνία μαζί τους μέσω της διαμόρφωσης ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος διδασκαλίας. Οι εκπαιδευτικοί αναπτύσσουν πρωτοβουλίες για δημιουργική συνεργασία με τους μαθητές και οι σχέσεις τους αναπτύσσονται και σε προσωπικό επίπεδο. Ενθαρρύνεται η δημιουργία και η ανάπτυξη αξιών, στάσεων ζωής ώστε με ωριμότητα να αντιμετωπίσουν οι μαθητές/τριες τις προκλήσεις της εποχής μας. Το σχολείο μεριμνά για την παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές/τριες. Όλοι/ες οι μαθητές/τριες γίνονται αποδεκτοί/ές από τους/τις συμμαθητές/τριες τους ανεξάρτητα από την καταγωγή τους, το θρήσκευμα και τις ιδιαιτερότητές τους. Προσφέρονται ίσες ευκαιρίες μάθησης σε όλους/ες.

Οι μαθητές/τριες συμμετέχουν ενεργά στη διαχείριση των προβλημάτων της σχολικής ζωής. Δεν εκδηλώνονται ιδιαίτερες συγκρούσεις μεταξύ τους και τα μεμονωμένα περιστατικά αντιμετωπίζονται επιτυχώς με διάλογο και κατανόηση. Το σχολείο ενθαρρύνει την κοινωνικοποίησή τους μέσω της πραγματοποίησης εκπαιδευτικών σχολικών προγραμμάτων και διδακτικών επισκέψεων. Επιβραβεύεται η συμμετοχή στις σχολικές εκδηλώσεις και η εθελοντική προσφορά εργασίας στη λειτουργία του σχολείου.


Σημεία προς βελτίωση

Δεν υπάρχει διοικητικό προσωπικό για τη στήριξη του διοικητικού-διδακτικού έργου του σχολείου ούτε βοηθητικό προσωπικό - με εξαίρεση τον τομέα καθαριότητας -με αρμοδιότητες σχετικές με τη συντήρηση και φύλαξη του σχολικού χώρου. Επίσης, θα ήταν πολύ υποστηρικτική η ύπαρξη σχολικού ψυχολόγου.

Διοικητική λειτουργία

Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

(Αξιολόγηση: 4)

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς έγινε ο Συλλογικός Προγραμματισμός της Σχολικής Μονάδας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κοινοποιήθηκε σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας με την έναρξη του σχολικού έτους.

Ο Διευθυντής του σχολείου συνεργάστηκε με τους Σχολικούς Συμβούλους, τα Στελέχη της Διοίκησης, τους εκπαιδευτικούς, καθώς και τους μαθητές και τους γονείς/κηδεμόνες για την από κοινού επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων. Ενθάρρυνε το διδακτικό προσωπικό να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες,οι οποίες συμβάλλουν στη διαπαιδαγώγηση ελεύθερων, υπεύθυνων, δημοκρατικών και ευαισθητοποιημένων πολιτών.

Εκπροσώπησε το σχολείο σε όλες τις σχέσεις του με τους τρίτους. Παρέμεινε στο σχολείο τις εργάσιμες ώρες και ήταν υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία του. Εφάρμοσε τους νόμους, τα προεδρικά διατάγματα, τις κανονιστικές αποφάσεις, τις εγκυκλίους και τις υπηρεσιακές εντολές των Στελεχών Διοίκησης, ήταν υπεύθυνος για την τήρησή τους και υλοποίησε τις αποφάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων.

Συγκρότησε με πράξη του τις επιτροπές για τις εξετάσεις, για τη συγκέντρωση των δικαιολογητικών και την έκδοση των αποτελεσμάτων. Είχε την παιδαγωγική ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο και για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις και τους χορήγησε αντίγραφα των βασικών νόμων, αποφάσεων και εγκυκλίων σχετικών με την εκπαίδευση. Όρισε με πράξη του έναν εκπαιδευτικό ως νόμιμο αναπληρωτή του και καταμέρισε τις αρμοδιότητες και τις εργασίες σ’ αυτούς/αυτές. Φρόντισε για τη λήψη κάθε μέτρου, το οποίο συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Χορήγησε στο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό της σχολικής μονάδας που προΐσταται τις άδειες που προβλέπονται όπως ισχύουν, ενημερώνοντας τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Προσκάλεσε τα μέλη του Συλλόγου στις συνεδριάσεις, στις οποίες και προέδρευσε. Κατάρτισε την ημερήσια διάταξη και εισηγήθηκε ο ίδιος ή αναθέσε την εισήγηση θεμάτων σε άλλον/άλλη εκπαιδευτικό. Σε συνεδρίαση του Συλλόγου των Διδασκόντων εισηγήθηκε την κατανομή των πρόσθετων εξωδιδακτικών εργασιών. Αξιοποίησε δημιουργικά τις δυνατότητες όλου του προσωπικού μέσα στο πλαίσιο των διακριτών ρόλων και αρμοδιοτήτων του. Είχε την ευθύνη της σύνταξης του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου με γνώμονα την αποδοτική λειτουργία του. Ενημέρωσε το Σύλλογο των Διδασκόντων/Διδασκουσών για το έργο της Σχολικής Επιτροπής. Μερίμνησε μαζί με το Σύλλογο των Διδασκόντων/Διδασκουσών για τη συντήρηση και λειτουργία των σχολικών εγκαταστάσεων. Ήταν υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/τριών.

Συνέβαλε στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών. Φρόντισε να καλύπτονται οι διδακτικές ώρες σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικών, τροποποιώντας το


ημερήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας. Ήταν υπεύθυνος για τη διανομή των διδακτικών βιβλίων, σε συνεργασία με τον ορισθέντα εκπαιδευτικό. Συνεργάστηκε με τους εκπαιδευτικούς για τον ορισμό των θεμάτων των εξετάσεων, όρισε τους/τιςεπιτηρητές/τριες και ήταν υπεύθυνος για την τήρηση των σχετικών με τις εξετάσεις διατάξεων. Ήταν υπεύθυνος για την κάλυψη του υποχρεωτικού ωραρίου εβδομαδιαίας διδασκαλίας από όλους τους/τις εκπαιδευτικούς.

Συνεργάστηκε με τους Σχολικούς Συμβούλους ή τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση προβλημάτων που αντιμετώπισε η σχολική μονάδα. Ενημέρωσε τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο και τη Διευθύντρια

Εκπαίδευσης για την πραγματοποίηση μορφωτικών ή άλλων πολιτιστικών επισκέψεων σε χώρους ιστορικής και πολιτιστικής αναφοράς.

Εξέδωσε και υπέγραψε τους τίτλους σπουδών ως υπεύθυνος και συνυπέγραψαν ως συνυπεύθυνοι, ο/η εκπαιδευτικός που συνέταξε τον τίτλο και οι διδάσκοντες/διδάσκουσες. Συνεργάστηκε με τις μαθητικές κοινότητες για την οργάνωση της σχολικής ζωή, μέσα σε κλίμα κατανόησης και υπευθυνότητας. Εφάρμόσε τις ισχύουσες διατάξεις για την υποχρεωτική φοίτηση των μαθητών/τριών στο σχολείο. Συντέλεσε στη διαμόρφωση συνθηκών φιλικού παιδαγωγικού κλίματος μεταξύ μαθητών/τριών και διδασκόντων/διδασκουσών. Διενέργησε και ανανέωσε τις εγγραφές των μαθητών/τριών από τάξη σε τάξη. Ενέκρινε τις μετεγγραφές των μαθητών/τριών, όπως προβλέπεται, και είχε την ευθύνη για τη φύλαξη των στοιχείων εγγραφής στο αρχείο του σχολείου.

Κάλεσε τα μέλη του Σχολικού Συμβουλίου στις συνεδριάσεις του οργάνου με γραπτή πρόσκληση που την απευθύνει τρεις (3) τουλάχιστον ημέρες νωρίτερα και κατάρτισε την ημερήσια διάταξη, ύστερα από εισηγήσεις των οργάνων που μετέχουν στο Σχολικό Συμβούλιο. Κάλεσε τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών για ενημέρωση. Παρείχε πληροφορίες σε κάθε πολίτη που έχει έννομο συμφέρον, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Σχολείο και κοινότητα

(Αξιολόγηση: 4)

Το σχολείο ενθαρρύνει την κοινωνικοποίηση του μαθητικού δυναμικού του μέσω της σύνδεσής του με την κοινωνία. Έτσι, οι μαθητές/τριες με την καθοδήγηση της υπεύθυνης εκπαιδευτικού, έμαθαν να φτιάχνουν λαμπάδες και έστειλαν πακέτα αγάπης στον 'Αγιο Νικόλαο Αγοράς για το Πάσχα. Επίσης παρευρέθηκαν στη δωροέκθεση σαπουνιών του Εσπερινού ΓΕΛ Ιωαννίνων και σε εκδήλωση του ΚΕΘΕΑ Ηπείρου.

Θετικά σημεία

Υπάρχει άριστη συνεργασία Διευθυντή-εκπαιδευτικών. Υπάρχει άριστη συνεργασία μεταξύ του εκπαιδευτικού προσωπικού. Η γνώση των αρμοδιοτήτων του Διευθυντή, των εκπαιδευτικών, του Ενδοσχολικού Συντονιστή και της Συμβούλου Σχολικής Ζωής συντελεί στο να υπάρχει ένα ισορροπημένο κλίμα στη σχολική μονάδα.

Η σχολική κοινότητα έρχεται σε κάθε ευκαιρία σε επαφήμε την κοινωνία.

Σημεία προς βελτίωση

Η συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών σε άλλα σχολεία δυσκολεύει τον προγραμματισμό της σχολικής μονάδας για συνεδριάσεις, δράσεις και σταθεροποίηση του ωρολογίου προγράμματος κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.


Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

(Αξιολόγηση: 4)

Οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά αφορούσαν θεματικές που άπτονται της σύγχρονης πραγματικότητας:

Τεχνικές αντιμετωπίσεις κρίσεων-διαχείριση άγχους- ΑΔΕΔΥ-ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΟΛΥΚΕΝΤΡΟ

Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων- ΕΚΚΔΑ

Βιομηχανικά ηλεκτρονικά- ΕΛΚΕΠΑ

Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις δεξιότητες μέσω εργαστηρίων-ΙΕΠ

Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και παρεμβατικά προγράμματα για την προώθηση της ισότητας των φύλων- ΚΕΘΙ

Επιμόρφωση στελεχών και εκπαιδευτικών περιβαλλοντικής εκπαίδευσης-ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΕΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

Αντισεισμική προστασία σχολικών μονάδων-ΟΑΣΠ

Σεμινάριο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Αξιοποίηση αισθητήρων σε εφαρμογές STEM-ΠΙ

Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων-Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία-ETWINNING

Κινητές συσκευές 2 (Tablets και κινητά τηλέφωνα) - Αξιοποίηση στη διδασκαλία μαθημάτων- ETWINNING Εκπαιδεύοντας ενήλικες στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: Δυνατότητες και Προοπτικές-Ε.Ε.Π.Ε.Κ. Επικοινωνία και διαχείριση συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον- Ε.Ε.Π.Ε.Κ.

Φιλοσοφία με παιδιά: Δημιουργώντας σκεπτόμενους πολίτες- Ε.Ε.Π.Ε.Κ.

Ονειροπλάστες-Ονειροκλάστες-Ε.Ε.Π.Ε.Κ.

Σεξουαλική Διαπαιδαγώγιση και Νεανικότητα-Ε.Ε.Π.Ε.Κ.

Εισαγωγή στην οικογενειακή πρώιμη παρέμβαση-Ε.Ε.Π.Ε.Κ

Επιμόρφωση στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus PRO-ΜΕ-ΤΟΜ: Προώθηση της ανάπτυξης μεταγνωστικών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων θεωρίας του νου σε εκπαιδευτικούς, μαθήτριες, μαθητές με εφαρμογή σε 5 χώρες (Κύπρος, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ρουμανία και Πορτογαλία) -Α.Π.Θ. και Πτ.Δ.Ε. του Π.Ι.

Εκπαίδευση και μαθητές με Αναπηρία όρασης στο σύγχρονο ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο «Προκλήσεις και προοπτικές»-ΚΕΑΤ

ΤΠΕ Β1 επίπεδο


Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

(Αξιολόγηση: 4)

Η Σχολική μονάδα συμμετείχε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus PRO-ΜΕ-ΤΟΜ: Προώθηση της ανάπτυξης μεταγνωστικών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων θεωρίας του νου σε εκπαιδευτικούς, μαθήτριες, μαθητές με εφαρμογή σε 5 χώρες (Κύπρος, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ρουμανία και Πορτογαλία).

Θετικά σημεία

Η διάθεση των εκπαιδευτικών για εξέλιξη και επαγγελματική αναβάθμιση.

Σημεία προς βελτίωση

Δεν υπάρχουν.

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις) Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

-

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν


0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

-

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Η συνεργασία σχολείου-οικογένειας είχε θετική επίδραση στη φοίτηση και στην εκπαιδευτική πορεία του μαθητικού δυναμικού και στην κατανόηση της λειτουργίας του σχολείου.

Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί

4 = Πλήρως

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Η συνεργασία σχολείου-οικογένειας είχε θετική επίδραση στη φοίτηση και στην εκπαιδευτική πορεία του μαθητικού δυναμικού και στην κατανόηση της λειτουργίας του σχολείου.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Υπήρξε σε κάποιες περιπτώσεις δυσκολία κατανόησης του πλαισίου λειτουργίας του σχολείου και της αναγκαιότητάς του.

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά). Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Θέμα 1

Άξονας

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Ειδικότερο Θέμα

Μαθητές/τριες με μαθησιακές δυσκολίες