Εσωτερικός Κανονισμός
Λειτουργίας Σχολικής
Μονάδας


Σχολική μονάδα: ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ



ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης Ιωαννίνων

 

Κωδικός Σχολείου (ΥΠΑΙΘ)

2001050

     

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση)

ΙΩΑΝΝΙΝΑ, ΜΙΧΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΥ 55

Τηλέφωνο

2651022320

Fax

2651022320

e-mail

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ιστοσελίδα

http://gym-esp-ioann.ioa.sch.gr/

Διευθυντής Σχολικής Μονάδας

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΦΟΥΚΗΣ

Υποδιευθυντές A& Β
Αναπληρωτής Διευθυντής

Δεν υπάρχει

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΝΤΗΣ

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

Δεν υπάρχει


Περιεχόμενα


  1. ΣΥΝΤΑΞΗ, ΕΓΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ............................... 4
  2. ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ..................................................................................................... 4

  1. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.......................................................................... 5
  2. Διδακτικό ωράριο...................................................................................................................................... 5
  3. Προσέλευση στο σχολείο......................................................................................................................... 5
  4. Παραμονή στο σχολείο........................................................................................................................... 5
  5. Αποχώρηση από το σχολείο................................................................................................................... 5
  6. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου..................................................................................................... 6

| *

  1. Απουσίες μαθητών.................................................................................................................................. 6
  2. Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων.......................................................... 6
  3. ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ.............................................................. 6
  4. Φοίτηση....................................................................................................................................................... 6
  5. Σχολικοί χώροι......................................................................... ..... ......λ.................................................... 6
  6. Διάλειμμα................................................................................................................................................. 6
  7. Εμφάνιση.................................................................................................................................................. 7
  8. Συμπεριφορά - Δικαιώματα Υποχρεώσεις........................................................................................... 7
  9. Άλλα θέματα............................................................................................................................................ 7
  10. Παιδαγωγικός έλεγχος.......................................................................................................................... 7
  11. Σχολικές Δραστηριότητες.................................................................................................................... 8
  12. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΠΙΘΑΝΟΥΣ

ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ...................................................................................................... 8

  1. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών........................................................................................................... 8
  2. Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης..................................................................................... 9
  3. Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών..................................................................... 9
  4. Διαδικασία Εκκένωσης της Σχολικής Μονάδας.................................................................................. 9
  5. ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ

ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ........................................................................................... 10


Πηγές


10



Εισαγωγή

 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου βασίζεται σε όσα
προβλέπονται από το άρθρο 37, Ν.4692/2020, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες
συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου.

Η συμμετοχή στη σχολική ζωή σημαίνει την αποδοχή και τήρηση του σχολικού
κανονισμού.

  1. ΣΥΝΤΑΞΗ, ΕΓΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του
Διευθυντή του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου
Διδασκόντων/ουσών, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου
του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου/της κοινότητας. Σύμφωνα με το άρθρο
37, Ν.4692/2020 Επιπλέον, έχει εγκριθεί από τον Συντονιστή /τη Συντονίστρια
Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας, καθώς
KaL
από τον/την Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους
κοινοποιείται σε όλους τους μαθητές, γονείς/κηδεμόνες ανήλικων μαθητών και
αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου. Διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους
τους/τις μαθητές/ριες του Σχολείου για τυχόν αλλαγές του.

Ο Κανονισμός επυ<αιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της
προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της
σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να
ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά
καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

  1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ
    ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Το Σχολείο πρέπει να διασφαλίζει τη συνεργασία των μελών του χωρίς εντάσεις
και συγκρούσεις αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της προσωπικότητας κάθε
μέλους της σχολικής κοινότητας.

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και
ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Μέσω των συμφωνημένων όρων και κανόνων του Κανονισμού του Σχολείου
επιδιώκεται:

  • Η εξασφάλιση της σωματικής και συναισθηματικής ασφάλειας όλων των μελών

της σχολικής κοινότητας.

  • Η διαμόρφωση προσωπικοτήτων που λειτουργούν υπεύθυνα, σέβονται τις
    ελευθερίες των άλλων και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.
  • Η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την


απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

  • Η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της
    προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/ριας, αλλά και όλων των μελών της
    σχολικής κοινότητας.
  • Η δημιουργία εύρυθμων, ευχάριστων και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας,
    μάθησης και εργασίας.
  1. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
  2. Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και τα
διαλείμματα καθορίζονται από σχετική απόφαση του ΥΠΑΙΘ.

  1. Προσέλευση στο σχολείο

Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων.

Όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση, για να μην δημιουργείται αναστάτωση στη
διδακτική/μαθησιακή διαδικασία, παρουσιάζονται πρώτα στο γραφείο της
Διεύθυνσης. Κατόπιν, παραμένουν σε κατάλληλο χώρο του Σχολείου υπό την
εποπτεία εκπαιδευτικού και εισέρχονται στην τάξη τους μετά την ολοκλήρωση της
τρέχουσας διδακτικής ώρας.

  1. Παραμονή στο σχολείο

Οι μαθητές πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι.
Εφόσον εισέλθει ο διδάσκων στην αίθουσα διδασκαλίας δεν επιτρέπεται η
είσοδος σε κανέναν μαθητή.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής, από τους προσελθόντες στο
σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα
διδασκαλίας.

Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ και αναψυκτικού στην αίθουσα
διδασκαλίας.

  1. Αποχώρηση από το σχολείο

Οι μαθητές/ριες σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το Σχολείο πριν τη λήξη
των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη
διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας
για να προσέλθει στο Σχολείο και να παραλάβειτο παιδί του, συμπληρώνοντας
σχετικό έντυπο.

Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί
του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του
Σχολείου.


  1. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις
εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ.

  1. Απουσίες μαθητών

Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/ριών ευθύνονται εξ
ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το
Σχολείο για την απουσία των παιδιών τους.

  1. Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων

Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων
τρόπων:

  • Ιστοσελίδας του Σχολείου.
  • Ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων.
  • Τηλεφωνικά.
  • Μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο τις ημέρες και ώρες που οι
    καθηγητές/τιες βρίσκονται στο σχολείο.
  1. ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ
  1. Φοίτηση

Η φοίτηση των μαθητών/ριών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι
καθήκον και υποχρέωση τους. Η συμμετοχή τους οφείλει να είναι τακτική, ενεργός
και συστηματική.

  1. Σχολικοί χώροι

Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και
ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του
σκοπού όλοι:

0 Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου καθώς και το φυσικό
περιβάλλον της αυλής του Σχολείου.

Η Δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο. Χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων.
Μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη
συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του.

  1. Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/ριες οφείλουν να βγαίνουν στον
αύλειο χώρο.

Οι μαθητές/τριες για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία που αντιμετωπίζουν,
απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό που βρίσκεται εκεί.


  1. Εμφάνιση

Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια,
V. Συμπεριφορά - Δικαιώματα Υποχρεώσεις

Ο Διευθυντής και οι Εκπαιδευτικοί λειτουργούν στο πλαίσιο των καθηκόντων τους,
όπως ορίζεται στη ισχύουσα νομοθεσία.

Οι μαθητές/μαθήτριες

Η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ήθος,
σεβασμό στο εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, στους συμμαθητές
τους, στη σχολική περιουσία, καθώς και στην δική τους προσωπικότητα.
Απαγορεύεται κάθε είδος βίας, λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής. Οι
μαθητές θα πρέπει να:

  • Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, και αν
    χρειαστεί απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον
    Σύμβουλο Σχολικής Ζωής.
  • Όταν υπάρχει ανάγκη, μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς τους, μέσω
    των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.
  • Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις
    εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και
    συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
  1. Άλλα θέματα

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία:

  • Η χρήση κινητού τηλεφώνου για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε
    άλλη χρήση εντός των σχολικών χώρων - κτηρίων και υπαίθριων χώρων
    απαγορεύεται.
  • Το κάπνισμα, η λήψη αλκοόλ και η χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών
    απαγορεύονται.

Η παρέκκλιση από τους κανόνες αυτούς συνεπάγεται την άμεση αξιοποίηση
αυστηρών παιδαγωγικών μέτρων.

  1. Παιδαγωγικός έλεγχος

Η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας της
διαδικασίας αντιμετώπισης της παραβατικότητας στον σχολικό χώρο.

Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι
μαθητές/ριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν
να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.

Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με την ιδιότητά
του και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του Σχολείου, τότε
αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και


παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του.

Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ριών στο Σχολείο
αντιμετωπίζονται με βάση την κείμενη νομοθεσία.

  1. Σχολικές Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου που
στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής. Γι' αυτό στην αρχή του
σχολικού έτους γίνεται σχεδιασμός των δράσεων αυτών. Το Σχολείο επιδιώκει την
ευαισθητοποίηση και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/ριών σε μορφωτικές,
πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις.

  1. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΠΙΘΑΝΟΥΣ
    ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ

I. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών                                                                                                    

Ο/Η Διευθυντής/ρια του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία
με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις
απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων
αναγκών εντός του σχολικού χώρου.

Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα,
επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του
Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη
διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, το Σχολείο ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες,
για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των
φαινομένων αυτών.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων όλοι
οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι
εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες (ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής
Προστασίας, κ.λ.π.) για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την
ασφάλεια των μελών της.

II. Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης

Ενδεικτικό σχέδιο:

Κάτοψη Χώρου Καταφυγής

 
   


III. Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί
σχέδιο διαφυγής και προς τούτο πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας.

IV. Διαδικασία Εκκένωσης της Σχολικής Μονάδας

Ισόγειο: Εκκενώνεται με την ακόλουθη σειρά:

ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ

1ος Όροφος: Εκκενώνεται με την ακόλουθη σειρά:

Αίθουσα A
Αίθουσα Β
Αίθουσα Γ

Αίθουσα Υπολογιστών

Χώρος Καταφυγής : ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗ ΜΠΑΣΚΕΤΑ

Η διαδικασία εκκένωσης απεικονίζεται και στις ακόλουθες κατόψεις.

Στην κάθε αίθουσα του σχολείου έχει αναρτηθεί και η αντίστοιχη κάτοψη του ορόφου
με την πορεία διαφυγής που θα ακολουθήσουν οι μαθητές του τμήματος.

 
   



Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και
στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρηση του αποτελεί
προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό,
αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον/τη Διευθυντή/ρια και τον Σύλλογο
Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την
εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με άλατα μέλη της σχολικής κοινότητας