Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης 2022-23

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)
Σχολική Μονάδα: ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ - 2001050
Σχολικό Έτος: 2022 - 2023
Ημερομηνία Εξαγωγής: 19/06/2023
 
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
 σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
 
Το Εσπερινό Γυμνάσιο Ιωαννίνων ανήκει στη Δ.Δ.Ε. του νομού Ιωαννίνων της Περιφέρειας Ηπείρου. Το σχολείο
 συστεγάζεται με το 4ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων (ημερήσιο), στη διεύθυνση Μιχαήλ Αγγέλου 55, Ιωάννινα 453 33. Ο
αριθμός των εγγεγραμμένων μαθητών/μαθητριών είναι 23 (εικοσι τρεις).
Στο σχολείο υπηρετούν, πέραν του Διευθυντή,  οκτώ (08) εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, τέσσερις (04) με
οργανική θέση, τρεις (03) με συμπλήρωση ωραρίου και ένας (01) αναπληρωτής με τοποθέτηση ΠΥΣΔΕ. Επίσης
εργάζεται με σύμβαση μία (01) καθαρίστρια. Για την οικονομική διαχείριση υπεύθυνο είναι το 4
 Γυμνάσιο
Ιωαννίνων.
Στη σχολική μονάδα υπάρχουν ιδρυμένα Τμήματα Ένταξης, στα οποία έχει τοποθετηθεί οργανικά ένας
φιλόλογος καθηγητής από το σχολικό έτος 2004-2005, τα οποία δεν λειτουργούν από τον Ιανουάριο του 2012.
Δεν υπάρχει Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, αφού το μαθητικό δυναμικό στην πλειοψηφία του είναι ενήλικο,
αποτελούμενο από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (ημεδαπούς μαθητές/-τριες, μαθητές/-τριες με μεταναστευτικό ή
προσφυγικό υπόβαθρο και μαθητές Ρομά).
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
(Αξιολόγηση: 3)
 
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στη διδασκαλία επιδίωξε να ενισχύσει τον
ψηφιακό γραμματισμό του μαθητικού δυναμικού και να ενισχύσει τα κίνητρα για μάθηση. Προς αυτήν την
κατεύθυνση, κατά την  παρουσίαση του  Εσπερινού Γενικού Λυκείου -από το αντίστοιχο σχολείο- στη Γ΄ τάξη
Γυμνασίου παρουσιάστηκε το εκπαιδευτικό εργαλείο «crosswordlabs» και δημιουργήθηκαν σταυρόλεξα για
αξιολόγηση θεματικών ενοτήτων στα πλαίσια του μαθήματος της Γλωσσικής Διδασκαλίας. Παράλληλα
ο
χρησιμοποιήθηκε η βιωματική μάθηση ως μέθοδος προσέγγισης της γνώσης και διαφοροποιημένη διδασκαλία σε
μαθητές Ρομά, μαθητή στο φάσμα του αυτισμού, μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες, μαθητές/τριες με
μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο. Ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός της ύλης οργανώθηκε με βάση
τους στόχους, το χρονικό πλαίσιο και το συγκεκριμένο μαθητικό δυναμικό με τη συνδρομή του Συντοντιστή
Τάξεων, ώστε να υλοποιηθούν κατά το μέγιστο δυνατό οι στόχοι του Προγράμματος Σπουδών.
 Ενθαρρύνθηκε η ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών μέσω της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου διδασκαλίας, η
διατύπωση των προβληματισμών και η υποστήριξη των προσωπικών τους απόψεων με επιχειρήματα. Από
ερωτηματολόγιο που διαμοιράστηκε στο μαθητικό δυναμικό διαπιστώθηκε η ανάγκη των μαθητών/τριών να
φοιτούν σε ένα σχολείο «ανοιχτό» στην κοινωνία. Γι΄ αυτό πραγματοποιήθηκαν οι εξής διδακτικές επισκέψεις:
επίσκεψη στην ομαδική έκθεση ερασιτεχνικής φωτογραφίας με τίτλο «Ανακαλύπτοντας το βυζαντινό κάστρο των
Ιωαννίνων» στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννιτών. Επίσκεψη στη Δημοτική Πινακοθήκη και ξενάγηση
 στην έκθεση του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων «Σήκω ψυχή μου!...Εικόνες και μουσικές των προσφύγων
του ’22». Επίσκεψη στην τιμητική έκθεση για τον Ρενάτο Μόρντο στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννιτών.
Επίσκεψη στη Ζωσιμαία Δημοτική Δανειστική Βιβλιοθήκη με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα Παιδικού Βιβλίου και
ενημέρωση για τις προσφερόμενες υπηρεσίες της. Συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Βυζαντινού
Μουσείου Ιωαννίνων «Μαγειρεύοντας στο σοφρά του Αλή Πασά και τσάρκα στο παζάρ’». Συμμετοχή σε  μάθημα
ρεμπέτικου χορού στο σύλλογο Ρεμπετόφιλων Ιωαννίνων. Παρακολούθηση της συναυλίας του Μουσικού
Σχολείου Ιωαννίνων «Το φεγγάρι κάνει βόλτα».
Στα πλαίσια της καλλιέργειας της αποδοχής της διαφορετικότητας, το σχολείο παρακολούθησε τη θεατρική
παράσταση του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων «Μια γιορτή στου Νουριάν», ενώ δημιουργήθηκε σχολική βιβλιοθήκη, με
βιβλία μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών, για την καλλιέργια της φιλαναγνωσίας. Τέλος, το σχολείο
προετοιμάστηκε για το ενδεχόμενο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
Η αξιολόγηση του μαθητικού δυναμικού έγινε σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, με έμφαση στη διαμορφωτική
αξιολόγηση, ενώ έγινε προσπάθεια δημιουργίας portfolio των μαθητών/τριών.
Από ερωτηματολόγιο που διανεμήθηκε προέκυψαν τα εξής αποτελέσματα: το 60% του μαθητικού δυναμικού
συμφωνεί απόλυτα ότι το σχολείο ενίσχυσε τα κίνητρά του για μάθηση, το 30% συμφωνεί, ενώ το 10% διαφωνεί
απόλυτα. Οι εκπαιδευτικές ανάγκες καλύφθηκαν πλήρως για το 60% του μαθητικού δυναμικού, πάρα πολύ για το
30% και καθόλου για το 10%.
Σχολική διαρροή - φοίτηση
(Αξιολόγηση: 3)
 
Με στόχο την αύξηση του αριθμού του μαθητικού δυναμικού του σχολείου, η  Ομάδα Δράσης  που εργάστηκε
στον άξονα της διαρροής/φοίτησης ήρθε σε  επικοινωνία με τα πρωινά σχολεία της πόλης, τους/τις
εγγεγραμμένους/ες μαθητές/τριες του σχολείου μας  και το Εργατικό Κέντρο της πόλης για εντοπισμό
μαθητών/τριών που απουσιάζουν από την αρχή της σχολικής  χρονιάς  από τα πρωινά σχολεία. Επίσης,
αναζητήθηκαν άτομα που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ενώ το  επιθυμούσαν. Για το
λόγο αυτό δημιουργήθηκε και ενημερωτική αφίσα που διανεμήθηκε σε υπηρεσίες και φορείς της πόλης. Στη
συνέχεια, έγινε ενημέρωση των ενδιαφερόμενων για την ύπαρξη και λειτουργία του Εσπερινού Γυμνασίου
Ιωαννίνων, για τη δυνατότητα συνέχισης της φοίτησής τους στο σχολείο και τα πλεονεκτήματα απόκτησης του
απολυτηρίου Γυμνασίου. Αφού έγιναν οι εγγραφές/ μετεγγραφές των ενδιαφερόμενων, δόθηκε ερωτηματολόγιο
στο μαθητικό δυναμικό του σχολείου  με σκοπό να διερευνηθούν οι προσδοκίες και οι ιδιαίτερες ανάγκες του.
Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς έγινε ειδική ενημέρωση στους/στις μαθητές /τριες για το σύνολο και τα
όρια των απουσιών. Δόθηκε έντυπο ημερολόγιο ατομικής καταγραφής των απουσιών από τους ίδιους τους/τις
μαθητές/τριες, ώστε να παρακολουθούν την εξέλιξη της φοίτησής τους. Παράλληλα, οι Υπεύθυνοι/ες
Εκπαιδευτικοί των Τμημάτων παρακολουθούσαν στενά τη φοίτηση του μαθητικού δυναμικού, ενημέρωναν
συστηματικά τους/τις μαθητές/τριες για τον αριθμό των απουσιών, ενώ η διεύθυνση του σχολείου
πραγματοποίησε ενημερωτικές συναντήσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα για τους γονείς/κηδεμόνες των
ανήλικων μαθητών/τριών και ιδίως τους γονείς Ρομά.
               Οι εγγραφές στο σχολείο αυξήθηκαν κατά 60% και 50% για την Α’ και Β’ τάξη αντίστοιχα σε σχέση με
την προηγούμενη χρονιά, ενώ για την Γ΄ τάξη κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα. Επίσης,  η φοίτηση των  2/3 των
φοιτούντων μαθητών/τριών κρίθηκε επαρκής. Για την ενίσχυση των κινήτρων για συνέχιση της φοίτησης του
μαθητικού δυναμικού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έγινε παρουσίαση του  Εσπερινού Γενικού Λυκείου, του
Εσπερινού ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ από τα αντίστοιχα σχολεία. Όλοι οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης απολύθηκαν και
εγγράφηκαν στο λύκειο (γενικό ή επαγγελματικό).
Από το ερωτηματολόγιο αποτίμησης της δράσης προέκυψαν τα εξής αποτελέσματα: το 70% του μαθητικού
δυναμικού συμφωνεί απόλυτα ότι το σχολείο ενίσχυσε τα κίνητρα για συνέχιση της φοίτησης, το 20% συμφωνεί,
ενώ το 10% διαφωνεί απόλυτα. Τέλος, ενισχύθηκαν τα κίνητρα για φοίτηση στο Λύκειο απόλυτα για το 70% του
μαθητικού δυναμικού, παρά πολύ για το 20% και καθόλου για το 10%.
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
(Αξιολόγηση: 4)
 
Στο σχολείο μέσω του  θεσμού των Μαθητικών Συμβουλίων επιδιώκεται ο διάλογος, η ανάπτυξη σχέσης
αλληλοσεβασμού μεταξύ των μαθητών/τριών, ώστε να αποφεύγονται τα μεμονωμένα περιστατικά αποκλίνουσας
παραβατικής συμπεριφοράς εντός σχολείου ή περιστατικά σχολικού εκφοβισμού (bulling). Με εργαλεία την
παρατήρηση και τη συνέντευξη, οι Υπεύθυνοι των Τμημάτων σε συνεργασία με τη Σύμβουλο Σχολικής Ζωής της
σχολικής μονάδας, έδωσαν έμφαση στην καλλιέργεια των διαπροσωπικών σχέσεων του μαθητικού δυναμικού.
Προς αυτήν την κατεύθυνση πραγματοποιήθηκαν σχολικές γιορτές με αφορμή τα Χριστούγεννα και το Πάσχα και
εκκλησιασμός. Επίσης, το σχολείο παρευρέθηκε στην τελετή αφής του Χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου
Ιωαννιτών και υιοθετήθηκε για τον μήνα Μάιο το «Δεκαπεντάλεπτο του μπάσκετ» για αποφόρτιση του
μαθητικού δυναμικού. Τέλος, στους προβλεπόμενους από το νόμο σχολικούς περιπάτους δόθηκε η δυνατότητα
στο μαθητικό δυναμικό να συσφίξει περαιτέρω τις σχέσεις του. Από το τελικό ερωτηματολόγιο που
διαμοιράστηκε στο μαθητικό δυναμικό προκύπτει ότι καλλιεργήθηκαν οι διαπροσωπικές σχέσεις μαθητών/τριών
απόλυτα για το 70% των ερωτηθέντων, πάρα πολύ για το 20% και καθόλου για το 10%.
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
(Αξιολόγηση: 4)
 
Με εργαλείο τη συνέντευξη το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου προσέγγισε εξατομικευμένα τον/την κάθε
μαθητή/τρια και διαχειρίστηκε προβλήματα που προέκυψαν  με ευαισθησία και διακριτικότητα με στόχο την
ατομική τους εξέλιξη. Προς αυτή την κατεύθυνση προσκλήθηκε στο σχολείο Ειδικός Ψυχικής Υγείας από το
Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ιωαννίνων, η «Σχεδία», και
πραγματοποιήθηκε δράση για τους κινδύνους του διαδικτύου. Επιπλέον, έγινε διαμεσολάβηση για ανήλικο
μαθητή εξαρτημένο από το διαδίκτυο. Τέλος, πραγματοποιήθηκε ομαδική φωτογράφιση του μαθητικού δυναμικού
και του  εκπαιδευτικού προσωπικού με τη λήξη των μαθημάτων για λόγους αναμνηστικούς.
Σχέσεις σχολείου - οικογένειας
(Αξιολόγηση: 3)
 
Η Διεύθυνση του σχολείου επιδίωξε ενημερωτικές συναντήσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα με τους
γονείς/κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών και ιδίως τους γονείς Ρομά και τους κηδεμόνες των
μαθητών/τριών με προσφυγικό υπόβαθρο. Οι σχολικές γιορτές (με αφορμή τα Χριστούγεννα και το Πάσχα) ήταν
ανοιχτές για τις  οικογένειες των μαθητών/τριών. Επιπλέον, έγινε διαμεσολάβηση για ανήλικο μαθητή
εξαρτημένο από το διαδίκτυο ύστερα από επικοινωνία της οικογένειας με το σχολείο.
Θετικά σημεία
Η επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών κρίνεται επαρκής και ανταποκρίνεται στις
απαιτήσεις του σχολείου. Η πολυετής εμπειρία και τα αυξημένα προσόντα της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών
του σχολείου αποτελούν πλεονέκτηματα για την αντιμετώπιση των ιδιαιτεροτήτων και αναγκών ενός Εσπερινού
Γυμνασίου. Η άψογη συνεργασία μεταξύ τους και η υποδειγματική αξιοποίηση του καθενός από τη Διεύθυνση
στις διάφορες εργασίες και εκδηλώσεις του σχολείου, ανάλογα με τις γνώσεις και την εμπειρία, αποτελούν το
εχέγγυο για την αντιμετώπιση των ιδιαιτεροτήτων ενός Εσπερινού Γυμνασίου και κατ’ επέκταση για την
εύρυθμη λειτουργία του.
Οι διαθέσιμοι χώροι του σχολείου (αίθουσες, εργαστήρια Φυσικής-Χημείας και Πληροφορικής) αξιοποιούνται
 κατά το μέγιστο δυνατό για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης. Το σχολείο λαμβάνει μέτρα για
την ασφάλεια και την προστασία των μαθητών. Οι διδακτικές μέθοδοι και τα μέσα διδασκαλίας που
αξιοποιούνται είναι ποικιλόμορφα, ανάλογα με το αντικείμενο διδασκαλίας. Ο σχεδιασμός και ο
προγραμματισμός της ύλης οργανώνονται με βάση τους στόχους, το χρονικό πλαίσιο και το συγκεκριμένο
μαθητικό δυναμικό, ώστε να υλοποιηθούν κατά το μέγιστο δυνατό οι στόχοι του Προγράμματος Σπουδών. Οι
εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν τα διαθέσιμα εποπτικά μέσα και με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών καταβάλλεται
προσπάθεια για υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας. Ενθαρρύνεται η ενεργή συμμετοχή των μαθητών, η
διατύπωση των προβληματισμών και η υποστήριξη των προσωπικών τους απόψεων με επιχειρήματα.
 Δίνεται έμφαση στη θετική ενίσχυση των μαθητών και την επικοινωνία μαζί τους μέσω της διαμόρφωσης ενός
υποστηρικτικού περιβάλλοντος διδασκαλίας. Οι εκπαιδευτικοί αναπτύσσουν πρωτοβουλίες για δημιουργική
συνεργασία με τους μαθητές και οι σχέσεις τους αναπτύσσονται και σε προσωπικό επίπεδο. Ενθαρρύνεται η
δημιουργία και η ανάπτυξη αξιών, στάσεων ζωής ώστε με ωριμότητα να αντιμετωπίσουν οι μαθητές/τριες τις
προκλήσεις της εποχής μας. Το σχολείο μεριμνά για την παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης σε όλους ανεξαιρέτως
τους μαθητές/τριες. Όλοι/ες οι μαθητές/τριες γίνονται αποδεκτοί/ές από τους/τις συμμαθητές/τριες τους
ανεξάρτητα από την καταγωγή τους, το θρήσκευμα και τις ιδιαιτερότητές τους. Προσφέρονται ίσες ευκαιρίες
μάθησης σε όλους/ες.
Οι μαθητές/τριες συμμετέχουν ενεργά στη διαχείριση των προβλημάτων της σχολικής ζωής. Δεν εκδηλώνονται
ιδιαίτερες συγκρούσεις μεταξύ τους και τα μεμονωμένα περιστατικά αντιμετωπίζονται επιτυχώς με διάλογο και
κατανόηση. Το σχολείο ενθαρρύνει την κοινωνικοποίησή τους μέσω της πραγματοποίησης εκπαιδευτικών
σχολικών προγραμμάτων καθώς και με επισκέψεις σε εκθέσεις ζωγραφικής, θέατρα, μουσεία, κινηματογράφο.
Επιβραβεύεται η συμμετοχή στις σχολικές εκδηλώσεις και η εθελοντική προσφορά εργασίας στη λειτουργία του
σχολείου.
Σημεία προς βελτίωση
Δεν υπάρχει διοικητικό προσωπικό για τη στήριξη του διοικητικού-διδακτικού έργου του σχολείου ούτε
βοηθητικό προσωπικό - με εξαίρεση τον τομέα καθαριότητας -με αρμοδιότητες σχετικές με τη συντήρηση και
φύλαξη του σχολικού χώρου. Επίσης, θα ήταν πολύ υποστηρικτική  η ύπαρξη σχολικού ψυχολόγου.
 
Διοικητική λειτουργία
Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
(Αξιολόγηση: 4)
 
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς έγινε ο Συλλογικός Προγραμματισμός της Σχολικής Μονάδας. Για τη φετινή
σχολική χρονιά προστέθηκε ο θεσμός του Ενδοσχολικού Συντονιστή. Μέντορες - εκπαιδευτικοί δεν ορίστηκαν
στη σχολική μονάδα λόγω της πολύχρονης εμπειρίας του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κοινοποιήθηκε σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας με την έναρξη
του σχολικού έτους.
 Ο Διευθυντής του σχολείου συνεργάστηκε με τους Σχολικούς Συμβούλους, τα Στελέχη της Διοίκησης, τους
εκπαιδευτικούς, καθώς και τους μαθητές και τους γονείς/κηδεμόνες για την από κοινού επίτευξη των
εκπαιδευτικών στόχων. Ενθάρρυνε το διδακτικό προσωπικό να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, οι οποίες
συμβάλλουν στη διαπαιδαγώγηση ελεύθερων, υπεύθυνων, δημοκρατικών και ευαισθητοποιημένων πολιτών.
Εκπροσώπησε το σχολείο σε όλες τις σχέσεις του με τους τρίτους. Παρέμεινε στο σχολείο τις εργάσιμες ώρες και
ήταν υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία του. Εφάρμοσε τους νόμους, τα προεδρικά διατάγματα, τις
κανονιστικές αποφάσεις, τις εγκυκλίους και τις υπηρεσιακές εντολές των Στελεχών Διοίκησης, ήταν υπεύθυνος
για την τήρησή τους και υλοποίησε τις αποφάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων.
Συγκρότησε με πράξη του τις επιτροπές για τις εξετάσεις, για τη συγκέντρωση των δικαιολογητικών και την
έκδοση των αποτελεσμάτων.  Είχε την παιδαγωγική ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο
και για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ενημέρωσε τους
εκπαιδευτικούς σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις και τους χορήγησε αντίγραφα των βασικών
νόμων, αποφάσεων και εγκυκλίων σχετικών με την εκπαίδευση. Όρισε με πράξη του έναν  εκπαιδευτικό ως
νόμιμο αναπληρωτή του και καταμέρισε τις αρμοδιότητες και τις εργασίες σ’ αυτούς/αυτές. Φρόντισε για τη
λήψη κάθε μέτρου, το οποίο συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Χορήγησε στο εκπαιδευτικό και
διοικητικό προσωπικό της σχολικής μονάδας που προΐσταται τις άδειες που προβλέπονται όπως ισχύουν,
ενημερώνοντας τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης.
 Προσκάλεσε τα μέλη του Συλλόγου στις συνεδριάσεις, στις οποίες και προέδρευσε. Κατάρτισε την ημερήσια
διάταξη και εισηγήθηκε ο ίδιος ή αναθέσε την εισήγηση θεμάτων σε άλλον/άλλη εκπαιδευτικό. Σε συνεδρίαση
του Συλλόγου των Διδασκόντων εισηγήθηκε την κατανομή των πρόσθετων εξωδιδακτικών εργασιών. Αξιοποίησε
δημιουργικά τις δυνατότητες όλου του προσωπικού μέσα στο πλαίσιο των διακριτών ρόλων και αρμοδιοτήτων
του. Είχε την ευθύνη της σύνταξης του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου με γνώμονα την αποδοτική
λειτουργία του. Ενημέρωσε το Σύλλογο των Διδασκόντων/Διδασκουσών για το έργο της Σχολικής Επιτροπής.
Μερίμνησε μαζί με το Σύλλογο των Διδασκόντων/Διδασκουσών για τη συντήρηση και λειτουργία των σχολικών
εγκαταστάσεων. Ήταν υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων
του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/τριών.
 Συνέβαλε στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών.
Φρόντισε να καλύπτονται οι διδακτικές ώρες σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικών, τροποποιώντας το
ημερήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας. Ήταν υπεύθυνος για τη διανομή των διδακτικών βιβλίων, σε συνεργασία με
τον ορισθέντα εκπαιδευτικό. Συνεργάστηκε με τους εκπαιδευτικούς για τον ορισμό των θεμάτων των εξετάσεων,
όρισε τους/τις  επιτηρητές/τριες και ήταν υπεύθυνος για την τήρηση των σχετικών με τις εξετάσεις διατάξεων.
Ήταν υπεύθυνος για την κάλυψη του υποχρεωτικού ωραρίου εβδομαδιαίας διδασκαλίας από όλους τους/τις
εκπαιδευτικούς.
Συνεργάστηκε με τους Σχολικούς Συμβούλους ή τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση προβλημάτων
που αντιμετώπισε η σχολική μονάδα. Ενημέρωσε τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο και τη Διευθύντρια
Εκπαίδευσης για την πραγματοποίηση μορφωτικών ή άλλων πολιτιστικών επισκέψεων σε χώρους ιστορικής και
πολιτιστικής αναφοράς.
 Εξέδωσε και υπέγραψε τους τίτλους σπουδών ως υπεύθυνος και συνυπέγραψαν ως συνυπεύθυνοι, ο/η
εκπαιδευτικός που συνέταξε τον τίτλο και οι διδάσκοντες/διδάσκουσες. Συνεργάστηκε με τις μαθητικές
κοινότητες για την οργάνωση της σχολικής ζωή, μέσα σε κλίμα κατανόησης και υπευθυνότητας. Εφάρμόσε τις
ισχύουσες διατάξεις για την υποχρεωτική φοίτηση των μαθητών/τριών στο σχολείο. Συντέλεσε στη διαμόρφωση
συνθηκών φιλικού παιδαγωγικού κλίματος μεταξύ μαθητών/τριών και διδασκόντων/διδασκουσών. Διενέργησε
και ανανέωσε τις εγγραφές των μαθητών/τριών από τάξη σε τάξη. Ενέκρινε τις μετεγγραφές των μαθητών/τριών,
όπως προβλέπεται, και είχε την ευθύνη για τη φύλαξη των στοιχείων εγγραφής στο αρχείο του σχολείου.
 Κάλεσε τα μέλη του Σχολικού Συμβουλίου στις συνεδριάσεις του οργάνου με γραπτή πρόσκληση που την
απευθύνει τρεις (3) τουλάχιστον ημέρες νωρίτερα και κατάρτισε την ημερήσια διάταξη, ύστερα από εισηγήσεις
των οργάνων που μετέχουν στο Σχολικό Συμβούλιο. Κάλεσε τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών για
ενημέρωση. Παρείχε πληροφορίες σε κάθε πολίτη που έχει έννομο συμφέρον, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Σχολείο και κοινότητα
(Αξιολόγηση: 4)
 
Το σχολείο ενθαρρύνει την κοινωνικοποίηση του εκπαιδευτικού δυναμικού του μέσω της σύνδεσής του με την
κοινωνία. Έτσι, το σχολείο παρευρέθηκε στην τελετή αφής του Χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου
Ιωαννίνων, συμμετείχε στην εθελοντική αιμοδοσία που διοργάνωσε το Εσπερινό Λύκειο σε συνεργασία με το
νοσοκομείο «Χατζηκώστα» στο χώρο του Εσπερινού Λυκείου, παρακολούθησε τη συναυλίας του Μουσικού
σχολείου Ιωαννίνων «Το φεγγάρι κάνει βόλτα» στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννιτών, πραγματοποίησε
εκπαιδευτική επίσκεψη στη Ζωσιμαία Δημοτική Δανειστική Βιβλιοθήκη με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα
Παιδικού Βιβλίου και ενημερώθηκε για τις προσφερόμενες υπηρεσίες της.
Θετικά σημεία
Υπάρχει άριστη συνεργασία Διευθυντή-εκπαιδευτικών. Υπάρχει άριστη συνεργασία μεταξύ του εκπαιδευτικού
προσωπικού. Η γνώση των αρμοδιοτήτων του Διευθυντή, των εκπαιδευτικών και των Υπεύθυνων Τμημάτων
συντελεί στο να υπάρχει ένα ισορροπημένο κλίμα στη σχολική μονάδα.
Σημεία προς βελτίωση
 Η συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου  των εκπαιδευτικών σε άλλα σχολεία δυσκολεύει τον
προγραμματισμό της σχολικής μονάδας για συνεδριάσεις, δράσεις και σταθεροποίηση  του ωρολογίου
προγράμματος κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
(Αξιολόγηση: 4)
 
Οι εκπαιδευτικοί του επιμορφώθηκαν από το Ι.Ε.Π. στα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και
παρακολούθησαν το σεμινάριο 15 ωρών της ΕΕΠΕΚ «Το κρυμμένο μυστικό της ιστορίας», ενώ δύο εκπαιδευτικοί
του σχολείου παρακολούθησαν την εισαγωγική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που υλοποιήθηκε από το Ι.Ε.Π με
επιτυχία. Η Σύμβουλος Σχολικής Ζωής του σχολείου παρακολούθησε την εκπαιδευτική ημερίδα που
πραγματοποίησε ο σύλλογος «Εστία» με τίτλο «Αυτισμός: Διαχείριση του παρόντος-Προοπτικές του μέλλοντος».
Ένας εκπαιδευτικός επιμορφώθηκε από το Ι.Ε.Π. στη διαφοροποιημένη διδασκαλία και δύο εκπαιδευτικοί
επιμορφώθηκαν σε σεμινάρια e twinning με θέμα «Εργαλεία Επεξεργασίας Πολυμέσων-Εργαλεία Παραγωγής
Εκπαιδευτικού Υλικού» και «Εισαγωγή στην εκπαιδευτική Ρομποτική». Τέλος, μία εκπαιδευτικός πιστοποιήθηκε
επιτυχώς στην επιμόρφωση Β2 επιπέδου ΤΠΕ και αξιολογήθηκε με επιτυχία στην Ατομική Αξιολόγηση
Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών.
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
(Αξιολόγηση: 3)
 
Έγινε διερεύνηση και διαπιστώθηκε ότι το μαθητικό δυναμικό του σχολείου δεν μπορεί, λόγω αυξημένων
υποχρεώσεων, να συμμετέχει σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.
Θετικά σημεία
Η διάθεση των εκπαιδευτικών για εξέλιξη και επαγγελματική αναβάθμιση.
Σημεία προς βελτίωση
Διοργάνωση ενδοεπιμορφώσεων που να ανταποκρίνονται στις εκάστοτε ανάγκες της σχολικής μονάδας.
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Σχολική διαρροή - φοίτηση
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
Λειτουργία
Επαγγελματική
ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός
Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες
στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
-
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Μαθητής Ρομά σχολειοποιήθηκε και προήχθη στην επόμενη τάξη.
Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί
3 = Σε μεγάλο βαθμό
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Οι εγγραφές στο σχολείο αυξήθηκαν κατά 60% και 50% για την Α’ και Β’ τάξη αντίστοιχα σε σχέση με την
προηγούμενη χρονιά, ενώ για την Γ΄ τάξη κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα. Επίσης,  η φοίτηση των  2/3 των
μαθητών/τριών που παρακολούθησαν τα μαθήματα κρίθηκε επαρκής. Όλοι οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης
απολύθηκαν και εγγράφηκαν στο Λύκειο (γενικό ή επαγγελματικό).
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Η επικοινωνία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων των μαθητών Ρομά.
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Θέμα 1
Άξονας
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Ειδικότερο Θέμα
Διαχείριση κρίσεων στην τάξη.
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Σημαντικότερα θέματα που χρήζουν μελλοντικής μελέτης και προτάσεις για Σχέδια Δράσης
Παρατηρήσεις / Σχόλια