Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου : Εσπερινό Γυμνάσιο Ιωαννίνων 20-6-2022

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

(σύντομη περιγραφή της ταυτότητας σχολικής μονάδας (μαθητικό δυναμικό, στελέχωση, υποδομές, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σχολείου με βάση το κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον κ.λπ.). Στο πεδίο αυτό καταγράφονται και οι ιδιαίτερες συνθήκες που έχουν ενδεχομένως επιδράσει στη λειτουργία της σχολικής μονάδας το σχολικό έτος αναφοράς και πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την αποτίμηση του έργου της)

Εσπερινό Γυμνάσιο Ιωαννίνων. ΔΔΕ Ιωαννίνων. Δήμος Ιωαννιτών. Περιφέρεια Ηπείρου.

Το σχολείο μας συστεγάζεται με το 4ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων (ημερήσιο).

Αριθμός εγγεγραμμένων μαθητών: 16.

Υπάρχουν πέραν του Διευθυντή εννέα(9) καθηγητές όλων των ειδικοτήτων. Με οργανική θέση 2, 1 με τοποθέτηση ΠΥΣΔΕ, 5 με συμπλήρωση ωραρίου και 1 αναπληρωτής. Για την οικονομική διαχείριση υπεύθυνο είναι το 4ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων.

Δεν υπάρχει Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.

Το μαθητικό δυναμικό αποτελείται από ημεδαπούς, αλλοδαπούς (πρόσφυγες) και ρομά. Η ηλικία τους είναι άνω των 16 ετών.

Για τον μικρό αριθμό των μαθητών πιστεύουμε ότι ευθύνεται κατά κύριο λόγο η λειτουργία στην ίδια πόλη του ΣΔΕ (Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας).

Υπάρχει επίσης μία καθαρίστρια συμβασιούχος.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση è3

Οι διδακτικές μέθοδοι και τα μέσα διδασκαλίας που αξιοποιούνται είναι ποικιλόμορφα, ανάλογα με το αντικείμενο διδασκαλίας.

Ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός της ύλης οργανώνονται με βάση τους στόχους, το χρονικό πλαίσιο και το συγκεκριμένο μαθητικό δυναμικό ώστε να υλοποιηθούν κατά το μέγιστο δυνατό οι στόχοι του Προγράμματος Σπουδών. Οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν τα διαθέσιμα εποπτικά μέσα και με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών καταβάλλεται προσπάθεια για υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας.

Δεδομένων των συνθηκών (μαθητικό δυναμικό) γίνεται συστηματική προσπάθεια απλοποίησης της διδακτέας ύλης και σύνδεση της διδασκαλίας με την καθημερινότητα των μαθητών. Ενθαρρύνεται η ενεργή συμμετοχή των μαθητών, η διατύπωση των προβληματισμών και η υποστήριξη των προσωπικών τους απόψεων με επιχειρήματα.

Η ποιότητα της διδασκαλίας και η αποτελεσματικότητά της επηρεάζονται από τη δυναμική του μαθητικού πληθυσμού της τάξης και τη μορφή, δομή και πληθώρα ύλης των σχολικών εγχειριδίων.

Εφαρμόστηκε με επιτυχία η εξ αποστάσεως διδασκαλία όταν χρειάστηκε.

 

 

Άξονας: Σχολική διαρροή-Φοίτηση è2

Το μαθητικό δυναμικό αποτελείται από ημεδαπούς, αλλοδαπούς (πρόσφυγες) και ρομά. Η ηλικία τους είναι άνω των 16 ετών. Υπάρχει μικρός αριθμός μαθητών που εγγράφονται και φοιτούν. Πιστεύουμε ότι αιτία για την δραματική μείωση του μαθητικού δυναμικού, η οποία μείωση άρχισε από την χρονιά που άρχισε να λειτουργεί Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) στη πόλη. Ενώ όταν ιδρύθηκε έδινε βεβαίωση παρακολούθησης/σπουδών κατέληξε να δίνει στα δύο(02) χρόνια ισότιμο τίτλο με το Γυμνάσιο (Απολυτήριο).

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς έγινε ειδική ενημέρωση στους μαθητές για το σύνολο και τα όρια των απουσιών. Δόθηκε έντυπο ημερολόγιο ατομικής καταγραφής των απουσιών από τους ίδιους τους μαθητές ώστε να παρακολουθούν την εξέλιξη της φοίτησής τους.

Η διαδικασία παρακολούθησης της φοίτησης των μαθητών καθώς και η γνώση του σχολείου για τις απουσίες και τους λόγους που οφείλονται αυτές εκτιμώνται ως επαρκείς.

Γίνεται καθημερινός έλεγχος των απουσιών από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς, ενημερώνονται τόσο οι ενήλικοι μαθητές όσο και οι γονείς-κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών σε τακτά χρονικά διαστήματα και καθημερινά όταν απουσιάζουν.

Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα να μην υπάρχουν περιπτώσεις μαθητών με ελλιπή φοίτηση πέραν αυτών που διέκοψαν. Υπάρχει διαρροή σε αλλοδαπούς και Ρομά που εγκαταλείπουν νωρίς το σχολείο.

Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών/-τριών è3

Αξιοποιώντας την παρουσία ενηλίκων-εργαζόμενων μαθητών επιδιώκεται ο διάλογος, η ανάπτυξη σχέσης αλληλοσεβασμού μεταξύ των μαθητών/τριών ώστε να αποφεύγονται τα μεμονωμένα περιστατικά αποκλίνουσας παραβατικής συμπεριφοράς εντός σχολείου.

Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών/-τριών και εκπαιδευτικών è3

Οι εκπαιδευτικοί αναπτύσσουν πρωτοβουλίες για δημιουργική συνεργασία με τους μαθητές και οι σχέσεις τους αναπτύσσονται και σε προσωπικό επίπεδο. Διαχειρίζονται τα προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών στο χώρο του σχολείου με ευαισθησία, διακριτικότητα και με στόχο την ατομική εξέλιξη, τη βελτίωση της ψυχολογίας των μαθητών και την ισορροπημένη λειτουργία του σχολείου. Εκπαιδευτικοί και μαθητές συνεργάζονται για τη διεκπεραίωση προγραμμάτων και για τη διευθέτηση προβλημάτων της μαθητικής κοινότητας. Αξιοποιώντας την παρουσία ενηλίκων-εργαζόμενων μαθητών επιδιώκεται ο διάλογος, η ανάπτυξη σχέσης αλληλοσεβασμού.

Άξονας: Σχέσεις σχολείου – οικογένειας è3

Η προσπάθεια για συνεργασία ανάμεσα στη διεύθυνση και τους καθηγητές με τους γονείς, κυρίως των ανήλικων μαθητών, είναι δύσκολη.

Η ενημέρωση των γονέων-κηδεμόνων αφορά τη συμπεριφορά, την πρόοδο και τη φοίτηση των ανήλικων μαθητών και γίνεται μετά από πρόσκλησή μας και όχι με αυτόβουλη προσέλευσή τους .

Η συνεργασία με τους ενήλικους μαθητές είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο.

Ο σύλλογος διδασκόντων έχει συνεργασία με εκπαιδευτικούς-κοινωνικούς φορείς (ΣΣΝ, ΟΚΑΝΑ, ΤΡΟΧΑΙΑ)

Θετικά σημεία

Η επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών κρίνεται επαρκής και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σχολείου. Η πολυετής εμπειρία αποτελεί πλεονέκτημα για την αντιμετώπιση των ιδιαιτεροτήτων και αναγκών ενός Εσπερινού Γυμνασίου. Η άψογη συνεργασία μεταξύ τους και η υποδειγματική αξιοποίηση του καθενός από τη διεύθυνση στις διάφορες εργασίες και εκδηλώσεις του σχολείου ανάλογα με τις γνώσεις και την εμπειρία αποτελούν το εχέγγυο για την αντιμετώπιση των ιδιαιτεροτήτων ενός Εσπερινού Γυμνασίου και κατ’ επέκταση για την εύρυθμη λειτουργία του.

Οι διαθέσιμοι χώροι του σχολείου(αίθουσες, εργαστήρια Φυσικής-Χημείας και Πληροφορικής) αξιοποιούνται και από τις δύο σχολικές μονάδες κατά το μέγιστο δυνατό για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης. Το σχολείο λαμβάνει μέτρα για την ασφάλεια και την προστασία των μαθητών. Αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες συγκροτημένης πληροφόρησης από ειδικούς σχετικά με θέματα γενικού και ειδικού ενδιαφέροντος των μαθητών: οδική συμπεριφορά, κίνδυνος των ναρκωτικών, σχολική βία, κάπνισμα, ασφάλεια στο Διαδίκτυο, αντισεισμική προστασία, τα είδη επαγγελμάτων που μπορούν να ακολουθήσουν ή τις επιλογές τους για συνέχιση και ολοκλήρωση των σπουδών τους μετά το Γυμνάσιο.

Οι διδακτικές μέθοδοι και τα μέσα διδασκαλίας που αξιοποιούνται είναι ποικιλόμορφα, ανάλογα με το αντικείμενο διδασκαλίας.

Ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός της ύλης οργανώνονται με βάση τους στόχους, το χρονικό πλαίσιο και το συγκεκριμένο μαθητικό δυναμικό ώστε να υλοποιηθούν κατά το μέγιστο δυνατό οι στόχοι του Προγράμματος Σπουδών.

Οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν τα διαθέσιμα εποπτικά μέσα, που δεν είναι επαρκή και με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών καταβάλλεται προσπάθεια για υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας. Ενθαρρύνεται η ενεργή συμμετοχή των μαθητών, η διατύπωση των προβληματισμών και η υποστήριξη των προσωπικών τους απόψεων με επιχειρήματα. Η ποιότητα της διδασκαλίας και η αποτελεσματικότητά της επηρεάζονται από τη δυναμική του μαθητικού πληθυσμού της τάξης και τη μορφή, δομή και πληθώρα ύλης των σχολικών εγχειριδίων. Δίνεται έμφαση στη θετική ενίσχυση των μαθητών και την επικοινωνία μαζί τους μέσω της διαμόρφωσης ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος διδασκαλίας. Οι εκπαιδευτικοί αναπτύσσουν πρωτοβουλίες για δημιουργική συνεργασία με τους μαθητές και οι σχέσεις τους αναπτύσσονται και σε προσωπικό επίπεδο.

Ο σύλλογος διδασκόντων έχει συνεργασία με εκπαιδευτικούς-κοινωνικούς φορείς (ΣΣΝ, ΟΚΑΝΑ, ΤΡΟΧΑΙΑ). Ενθαρρύνεται η δημιουργία και η ανάπτυξη αξιών, στάσεων ζωής ώστε με ωριμότητα να αντιμετωπίσουν οι μαθητές τις προκλήσεις της εποχής μας. Το σχολείο μεριμνά για την παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές. Όλοι οι μαθητές γίνονται αποδεκτοί από τους συμμαθητές τους ανεξάρτητα από την καταγωγή τους, το θρήσκευμα και τις ιδιαιτερότητές τους. Προσφέρονται ίσες ευκαιρίες μάθησης σε όλους.

Οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά στη διαχείριση των προβλημάτων της σχολικής ζωής. Δεν εκδηλώνονται ιδιαίτερες συγκρούσεις μεταξύ τους και τα μεμονωμένα περιστατικά αντιμετωπίζονται επιτυχώς με διάλογο και κατανόηση. Το σχολείο ενθαρρύνει την κοινωνικοποίησή τους μέσω της πραγματοποίησης εκπαιδευτικών σχολικών προγραμμάτων καθώς και με επισκέψεις σε εκθέσεις ζωγραφικής, θέατρα, μουσεία, κινηματογράφο. Επιβραβεύεται η συμμετοχή στις σχολικές εκδηλώσεις και η εθελοντική προσφορά εργασίας στη λειτουργία του σχολείου. ...

Η συνεργασία με τους ενήλικους μαθητές είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο.

Σημεία προς βελτίωση

Οι καθηγητές/τριες χρειάζονται εξειδικευμένη επιμόρφωση για το πώς να αντιμετωπίζουν, να οργανώνουν και να διδάσκουν μαθητές χωρίς υψηλές ακαδημαϊκές φιλοδοξίες, σε τμήματα μαθητών με μαθησιακά προβλήματα, γνωστικές ελλείψεις, μετανάστες και προερχόμενους από προβληματικά περιβάλλοντα.

Δεν υπάρχει διοικητικό προσωπικό για τη στήριξη του διοικητικού-διδακτικού έργου του σχολείου καθώς επίσης και βοηθητικό προσωπικό με αρμοδιότητες σχετικές με τη συντήρηση και φύλαξη του σχολικού χώρου(με εξαίρεση τον τομέα καθαριότητας).

Η ποιότητα της διδασκαλίας και η αποτελεσματικότητά της επηρεάζονται από τη δυναμική του μαθητικού πληθυσμού της τάξης και τη μορφή, δομή και πληθώρα ύλης των σχολικών εγχειριδίων. Λόγω του είδους της φύσεως του σχολείου οι προσδοκίες για επιδόσεις στα γνωστικά αντικείμενα είναι περιορισμένες.

Προσπάθεια για συνεργασία με τους γονείς, των ανήλικων μαθητών που είναι δύσκολη.

Διοικητική λειτουργία

Άξονας: Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας è3

Στο σχολείο μας υπηρετούν πέραν του Διευθυντή 8 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων (4 γυναίκες – 4 άντρες) εκ των οποίων 7 μόνιμοι και 1 αναπληρωτής. Οι 6 τοποθετήθηκαν από το ΠΥΣΔΕ είτε με προσωρινή τοποθέτηση είτε για συμπλήρωση ωραρίου με την έναρξη του σχολικού έτους ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες του Προγράμματος Σπουδών.

Η επιστημονική (με μεταπτυχιακά) και παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών κρίνεται αρκετά επαρκής και ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις του σχολείου. Η πολυετής εμπειρία αποτελεί πλεονέκτημα για την αντιμετώπιση των ιδιαιτεροτήτων και αναγκών ενός Εσπερινού Γυμνασίου.

Υπάρχει ανάθεση εργασιών, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ανταποκρίνονται πλήρως στα καθήκοντά τους. Υπάρχει συνεργασία μεταξύ Διευθυντή και Καθηγητών για την ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος.

Δεν υπάρχει διοικητικό προσωπικό για τη στήριξη του διοικητικού-διδακτικού έργου του σχολείου καθώς επίσης και βοηθητικό προσωπικό με αρμοδιότητες σχετικές με τη συντήρηση και φύλαξη του σχολικού χώρου(με εξαίρεση τον τομέα καθαριότητας).

Άξονας: Σχολείο και κοινότητα

 

Το σχολείο εκτιμάται ότι εφαρμόζοντας τις σχετικές διατάξεις για τις εκλογές των 5μελών συμβουλίων, του 15μελούς μαθητικού συντονιστικού οργάνου και τη λειτουργία τους, βοηθά στη γενικότερη πολιτική συγκρότηση των μαθητών που αφορά την άσκηση των δικαιωμάτων τους όσο και την ανάληψη ευθυνών ως ενεργοί πολίτες. Αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες συγκροτημένης πληροφόρησης από ειδικούς σχετικά με θέματα γενικού και ειδικού ενδιαφέροντος των μαθητών: οδική συμπεριφορά, κίνδυνος των ναρκωτικών, σχολική βία, κάπνισμα, ασφάλεια στο Διαδίκτυο, αντισεισμική προστασία, τα είδη επαγγελμάτων που μπορούν να ακολουθήσουν ή τις επιλογές τους για συνέχιση και ολοκλήρωση των σπουδών τους μετά το Γυμνάσιο. Το σχολείο ενθαρρύνει την κοινωνικοποίησή τους μέσω της πραγματοποίησης εκπαιδευτικών σχολικών προγραμμάτων καθώς και με επισκέψεις σε εκθέσεις ζωγραφικής, θέατρα, μουσεία, κινηματογράφο. Υλοποιούνται σχολικές δράσεις.

 

Θετικάσημεία

Υπάρχει άριστη συνεργασία Διευθυντή-Καθηγητών. Υπάρχει άριστη συνεργασία μεταξύ καθηγητών. Τα προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών στο χώρο του σχολείου διαχειρίζονται με ευαισθησία, διακριτικότητα και με στόχο την ατομική εξέλιξη, τη βελτίωση της ψυχολογίας των μαθητών και την ισορροπημένη λειτουργία του σχολείου. Η γνώση των αρμοδιοτήτων του Διευθυντή, των καθηγητών, των υπεύθυνων τμημάτων συντελεί στο να υπάρχει ένα πολύ θετικό κλίμα στη σχολική μονάδα.

Σημεία προς βελτίωση

Η εξέλιξη των εκπαιδευτικών παρουσιάζουν αδυναμίες οι οποίες οφείλονται σε εξωγενείς παράγοντες, όπως η απουσία καθοδήγησης και επιμόρφωσης. Επιπλέον η διάθεση των εκπαιδευτικών για συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου σε πολλά σχολεία δυσκολεύει τον προγραμματισμό της μονάδας σε πολλά θέματα (κοινές συνεδριάσεις, κοινές δράσεις κλπ.). Υπάρχει δυσκολία στην αρχή της σχολικής χρονιάς μέχρι να σταθεροποιηθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα.

Χρειάζονται εξειδικευμένη επιμόρφωση για το πώς να αντιμετωπίζουν, να οργανώνουν και να διδάσκουν μαθητές χωρίς υψηλές ακαδημαϊκές φιλοδοξίες, σε τμήματα μαθητών με μαθησιακά προβλήματα, γνωστικές ελλείψεις, μετανάστες και προερχόμενους από προβληματικά περιβάλλοντα.

Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών

Άξονας: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

- Επιμόρφωση στα εργαστήρια Δεξιοτήτων.

-

-

-

-

-

-

-

-

Άξονας: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

- RoleModels

-

-

-

-

-

-

Θετικά σημεία

- Ατομική προσπάθεια των εκπαιδευτικών συμμετοχής σε διάφορα επιμορφωτικά προγράμματα.

-

-

-

-

Σημεία προς βελτίωση

-Υπάρχει απουσία καθοδήγησης και επιμόρφωσης.

-

-

-

-

-

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία : Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

ΑριθμόςΔράσεωνπου υλοποιήθηκαν :

è 1

Θεματικοί άξονεςστους οποίους υλοποιήθηκανΔράσεις :

è 4. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/-τριών και εκπαιδευτικών

Επαγγελματικήανάπτυξητων εκπαιδευτικών

ΑριθμόςΔράσεωνπου υλοποιήθηκαν :

è 0

Βαθμόςεπίτευξηςτωνστόχων πουείχαντεθεί   

è 3 Σεμεγάλοβαθμό

Σημαντικότερα αποτελέσματα τωνΔράσεων      

Από το 1ο ερωτηματολόγιο αποτυπώνεται ότι αρκετοί μαθητές/τριες δεν γνώριζαν:

(α) τι είναι ο καθηγητής της τάξης,

(β) τι είναι εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου,

(γ) το 5/μελές μαθητικό συμβούλιο και

(δ) το 15/μελές μαθητικό συμβούλιο.

 

Επίσης οι περισσότεροι μαθητές θα εμπιστεύονταν ένα καθηγητή που διέπεται από δικαιοσύνη, αξιοκρατία, διακριτικότητα, συνεργασία, συνέπεια και ένα καθηγητή που να εφαρμόζει τους νόμους.

Από το 2ο ερωτηματολόγιο (ενδιάμεσο) στην ανατροφοδότηση της δράσης και έπειτα από συζήτηση-ενημέρωση των μαθητών/τριών διαφαίνεται ότι ένα μεγάλο μέρος των μαθητών/τριών θεωρεί χρήσιμα τα μαθητικά συμβούλια 5/μελές, 15/μελές.

Όλοι οι μαθητές/τριες πιστεύουν ότι οι καθηγητές/τριες είναι διαθέσιμοι να τους βοηθήσουν και να τους συμπαρασταθούν σε οποιαδήποτε δυσκολία τους.

Αρκετοί μαθητές/τριες αισθάνονται ότι είναι αποδεκτοί από τους συμμαθητές τους και από τους καθηγητές τους. Επίσης αισθάνονται άνετα και ασφαλείς στο σχολείο.

 

Από το ερωτηματολόγιο που δόθηκε στους καθηγητές/τριες της τάξης διαφαίνεται ότι οι μαθητές/τριες αποδέχονται αρκετά τους καθηγητές/τριες τους, τους εκτιμούν και συνεργάζονται αρμονικά μαζί τους.

Στη σχολική μονάδα υπάρχει πολύ καλό κλίμα στις τάξεις. Υπάρχει αδυναμία των μαθητών λόγω της εργασίας τους να συμμετέχουν σε εκδηλώσεις και άλλες δραστηριότητες του σχολείου εκτός διδακτικού ωραρίου.

 

Από το 3ο ερωτηματολόγιο (τελική αξιολόγηση της δράσης) διαφαίνεται ότι οι μαθητές/τριες πιστεύουν ότι την τρέχουσα σχολική χρονιά οι καθηγητές τους ήταν συνεργάσιμοι, συνεπείς και είχαν ενσυναίσθηση ως προς την αποδοχή, τη συνεργασία, τη δικαιοσύνη, την ευαισθησία, τη συνέπεια, την ασφάλεια, τη βοήθεια, τις προσδοκίες και τη συμμετοχή σε δράσεις και εκδηλώσεις.

Δυσκολίεςπου παρουσιάστηκαν  

Από το 1ο ερωτηματολόγιο αποτυπώνεται ότι αρκετοί μαθητές/τριες δεν γνώριζαν:

(α) τι είναι ο καθηγητής της τάξης,

(β) τι είναι εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου,

(γ) το 5/μελές μαθητικό συμβούλιο και

(δ) το 15/μελές μαθητικό συμβούλιο

Θα έπρεπε να ενημερωθούν οι μαθητές/τριες για τα παραπάνω για να συνεχιστεί η δράση.

-

-

-

ΑνάδειξηΠρακτικώνκαι προτάσειςγιααξιοποίησήτους         

α) Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς είναι εποικοδομητικό να γίνεται ενημέρωση των μαθητών/τριών τόσο για τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του σχολείου όσο και για το πλαίσιο λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων (5/μελές, 15/μελές).

β) Να παρωθείται η συζήτηση με τους μαθητές/τριες για θέματα παραβατικότητας, βίας και ασφάλειας.

γ) Να προγραμματισθούν οι δράσεις που μπορεί να υλοποιηθούν.

Προτάσειςγιααναγκαίες επιμορφώσεις 

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις στο πλαίσιο της δράσης:

(1) Επιμόρφωση στη διαχείριση κρίσεων και παραβατικότητας.

(2) Επιμόρφωση σε θέματα διδακτικής προσέγγισης των ενήλικων μαθητών.

(3) Επιμόρφωση σε θέματα διαφοροποιημένης διδασκαλίας ενήλικων μαθητών με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο.

 

-

-

-

-